Er din virksomhed blandt dem, der skal have en whistleblowerordning i 2021?
Et nyt EU-direktiv stiller krav til, at danske virksomheder, med 50 ansatte eller derover, skal have en fungerende og veletableret whistleblowerordning. Samtidig strammes kravene til de allerede etablerede ordninger.
Bedre beskyttelse af whistleblowere
Med det nye whistleblower-direktiv forsøger man fra EU's side at komme den tidligere og manglende beskyttelse af whistleblowere i forskellige EU-lande til livs.
Man vil efterkomme ønsket om en mere sikker, anonym og velfungerende indberetningskanal, som både er tilgængelig for virksomhedens medarbejdere og for virksomhedens leverandører, samarbejdspartnere mv.
LRP's nye whistleblower-website sikrer, at din virksomhed overholder direktivet
Det er muligt for de virksomheder, som er omfattet af whistleblower-direktivet, at benytte eksterne indberetningskanaler til oprettelse af virksomhedens whistleblowerordning. Derfor har LRP oprettet et datasikkert whistleblower-site, hvor virksomheder kan få oprettet og etableret en velfungerende whistleblowerordning.
LRP's nye whistleblowerordning sikrer, at din virksomhed overholder alle nye krav til:
- Datasikkerhed/GDPR
- Håndtering af indberetninger
- Fremgangsprocedurer
LRP tager sig desuden af oprettelsen af din virksomhed - og alle administrative opgaver, der følger med. På den måde aflaster vi din virksomhed mest muligt.
Send et troværdigt signal til omverdenen
Et eksternt whistleblowersite, varetaget af LRP, bidrager til, at din virksomhed signalerer, at eventuelle indberetninger bliver taget seriøst og håndteret professionelt. Dermed understøtter din virksomhed og EU-direktivets formål om, at en whistleblower tør stå frem i det tilfælde, hvor vedkommende ligger inde med oplysninger, som ikke tåler at blive holdt tilbage.
Kontakt en af vores eksperter, og hør mere om den løsning, vi kan tilbyde dig.